Опции
СПЕЦИФИКАЦИЯ
Спецификации | |
Рамка | ST MTB F 50 DB, Стомана |
Вилка | SUSP FORK HL 29" 525AMS MLO YS-727 BLACK MATT, заключване, 100мм ход, реглаж на твърдостта |
Чашка | 1-1/8"x44/50x30 semi-integrated headset, black, with black tention adjuster |
Курбели | Shimano Tourney FC-TY301, FOR REAR 6/7/8-скорости, дължина на рамото 170MM, 42X34X24T, предпазител за курбел |
Педали | FP-965 MTB |
Верига | KMZ Z72 |
Обтегач | Shimano Acera M360 SGS Blk 8 скорости |
Дерайльор | Shimano Tourney FD-TY700-TS6, TOP-SWING, DUAL-PULL, |
Команди | Shimano ST-EF500-L-2A + ST-EF500-8R-2A, 24 скорости с палцови команди |
Венец | Shimano CSHG200-8 12-32T 8-скорости, Cassette |
Предна главина | 32 отвора, система за бързо освобождаване (QR) |
Задна главина | 32 отвора, система за бързо освобождаване (QR) |
Гуми | Kenda 29x2.10 K1027 BK |
Кормило | Алуминиево, HL MTB-153TP(ISO-C) 25.4 ST, дължина 680мм, черно, издигане 6° |
Ръкохватки | HERR Woodoo DD07B 130mm |
Седалка | SR 2060HRN U |
Колче за седалка | ZOOM HL SP-C207, Алуминий, макс. височина 300мм |
Скоба за седалка | CQ01 черна, бързо освобождаване |
Предна спирачка | Механична дискова Jak-8 W/IS adaptor + Ротор 160mm |
Задна спирачка | Механична дискова Jak-8 W/IS adaptor + Ротор 160mm |
Страна на произход | България |
ГАРАНЦИЯ
1. Обща гаранция за велосипедите с марка „ЛИДЕР“ е 2 години
2. Гаранцията се дава срещу дефекти на материала и производствени дефекти от датата на закупуване, както следва:
- Рама и твърда вилка - гаранция 2 години.
- Амортисьорна вилка – гаранция 1 години.
- Предни,задни дерайльори,превключватели,курбели, средно движение от марка “Shimano" гаранция 2 години.
- Курбели, средно движение - с други марки - гаранция 6 месеца.
3. Не се приемат за гаранционни, лесно изностващи се части като:
- гуми, вътрешни и външни, спици, накладки на спирачките, жила, всякакви центровки на джанти и скорости, заден зъбен блок и верига
Рекламациите по тази гаранция трябва да бъдат придружени с подпечатана от мястото на закупуване на велосипеда гаранционна карта с попълнена дата на покупката и отправени към оторизираните сервизи за гаранционно и извънгаранционно поддържане.
ДРУГИ УСЛОВИЯ
Тази гаранция не покрива козметични и структурни повреди, възникнали в резултат на небрежно отношение към велосипеда, повреди в следствие удар или механично въздействие, небрежност на потребителя, неправилно сглобяване, поправки от неоторизирани лица, модификации, промени по конструкцията, неправилна експлоатация. Фирмата ще ремонтира или замени за своя сметка всяка част или целият велосипед, показал дефект, според условията на тази гаранция. Този велосипед не е предназначен за скачане от рампи, акробатични изпълнения и други подобни рискови условия на използване. В тези случаи, потребителят единствен носи всички рискове от наранявания, повреди и други загуби, които може да възникнат при подобна употреба.
Чл.119.т.1 - правата на потребителите, произтичащи от гаранцията по чл. 112 115, и посочва ясно, че търговската
гаранция не оказва влияние върху правата на потребителите, произтичащи от гаранцията по чл. 112 - 115, и
по-точно, че независимо от търговската гаранция продавачът отговаря за липсата на съответствие на
потребителски стока с договора за продажба съгласно гаранцията по чл. 112 - 115
ГАРАНЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ
В случаи на рекламация, се обърнете към сервизите, чиито адреси са посочени на картата за отстраняване на възникналия дефект. Те са компетентни и длъжни да ви окажат необходимото съдействие.
Гаранцията важи само при представяне на настоящата карта.
Чл. 122 от ЗЗП . Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити НЕСЪОТВЕТСТВИЯ с договора за продажба.
МОНТАЖ НА ВЕЛОСИПЕДА
Настоятелно Ви препоръчваме, закупеният велосипед да бъде монтиран от
квалифициран техник с подходящи инструменти.
Неправилното монтиране на велосипеда е много опасно и може да доведе до загуба
на контрол на управлението и сериозни и фатални наранявания
Гаранцията важи само при монтаж, извършен по настоящата инструкция.
ИНСТРУКЦИЯ ЗА МОНТАЖ и ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ВЕЛОСИПЕДИТЕ “ЛИДЕР”
/в гаранционен период/
I. МОНТАЖ
За да се подготви велосипеда за експлоатация е необходимо да се
извърши следното:
1.3атягане на кормилото посредством централния болт, като се внимава всички жила да са разположени пред кормилното копче и да не са оплетени.
Кормилото не трябва да се монтира по-високо от белега, обозначен
върху копчето му.
2.3атягане на седалката на такава височина, че краката на водача, седнал на седалката и стъпил върху педала в най-долно положение да е почти изправен.
3.При велосипедите, на които е демонтирано предното колело същото се монтира на предната вилка, като предварително се поставят специалните шайби така, че зъбчето им да влезе в отвора на вилката. Преди затягане на гайките на оста, се внимава предното колело да е разположено симетрично (на равно разстояние) от двете рамена на вилката.
4.Монтиране на педалите
Внимание !!! Десният педал има обозначение "R” щамповано на оста. Той е с дясна резба и се завива надясно. Левият педал има обозначение “L”.
Той е с лява резба и се завива наляво. Педалите се затягат здраво със специален ключ, като се внимава дебелината на ключа да не пречи на пълното завиване на педалите!
*ВНИМАНИЕ: Недоброто затягане на педалите води до разбиване на резбата на курбелите, което не се таксува като гаранционен дефект!
5.Напомпват се гумите според теглото на водача, като се внимава да не се надвиши максимално допустимото налягане, означено от страни на всяка гума.
При положение, че водача е седнал на седалката, всяка една от двете гуми на велосипеда при допира си със земята не трябва да се смачква повече от 1/3 от височината на профила на гумата.
II. ЕКСПЛОАТАЦИЯ
При експлоатация на велосипедите “ЛИДЕР" трябва да се спазват следните изисквания:
1.Налягането на гумите да се поддържа винаги в границите съгласно
т.5 от инструкцията за монтаж.
Неправилно напомпаните гуми водят до затруднено движение и до увреждане на гумите!
При спукване на гума особено важно е след залепване при монтажа на външната гума върху каплата контролната окръжност, отбелязана от страни на гумата да се показва равномерно над каплата.
Каплата не трябва да закрива никъде контролната окръжност.
2. След продължителна експлоатация може да се появи хлабина в лагерите на велосипеда, която се отстранява от специалист, защото пренатягането води до сериозни повреди.
3.При износване на накладките на спирачките, същите се натягат посредством развиване на кухите болтове, намиращи се на ръкохватките и последващо затягане на контрагайките.
При по-сериозно износване на накладките, същите могат да се приближат до каплата, посредством развиване на болтовете, държащи накладките към спирачната челюст лявата и дясната накладка трябва да са на еднакво разстояние от каплата.
4.При удар с последвало изкривяване на някоя от каплите, същата се центрова посредством натягане и отпускане на спиците.
Тази операция се извършва от специалист!
ОСОБЕНОСТИ ПРИ ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ВЕЛОСИПЕДИ СЪС СКОРОСТИ
1.Скоростите се превключват само в движение. като задължително се въртят педалите без да се ускорява велосипеда (не се прилага голямо усилие върху педалите).
2.Предавките се подбират съобразно наклона на терена и трениранноста на водача.
З.Не са препоръчва при потегляне (при максимално усилие) веригата да е разположена върху най-малките две зъбчатки (зъбни колела) на задния блок т.е. върху някоя от двете най-десни зъбчатки.
4.Не се препоръчва продължително движение на такава предавка, при която веригата е разположена едновременно върху най-лявото (най- малкото) зъбно колело от предния блок и върху най-дясното (най-малкото) зъбно колело от задния блок, както и предавката, при която
веригата е разположена едновременно върху най-голямото (най-дясното) зъбно колело от предния блок и върху най-лявото (най-голямото) зъбно колело от задния блок.
Продължителното движение на тези две предавки, при които
веригата е усукана довежда да ускореното и износване.
5.Върху предният и задният дерейльор (апаратите, преместващи веригата върху зъбчатките) има по 2 броя ограничителни винтове, определящи крайно ляво и крайно дясно положение на дерейльорите, така, че веригата да не пада от зъбните колела, както и да е възможно превключването на веригата върху най-крайните зъбни колела в блока.
Винта с означение "Н" ограничава движението на дерейльорите до крайно дясно положение.
Съответно винта с означение ”L“ ограничава движението на
дерейльорите до крайно ляво положение.
Тези винтове са настроени от производителя и не трябва да се въртят без нужда.
6.При експлоатация на велосипеда, чиито скорости не са фиксирани е възможна появата на шум при движение, когато веригата не е настроена точно върху определеното зъбно колело от задния блок.
Шумът се изчиства посредством леко натягане жилото на десния превключвател (разположен на кормилото), който командва задния дерейльор, така, че веригата да застане върху точно определеното зъбно колело от задния блок.
При появата на шум, причинен от триене на веригата в предния дерейльор, същия се изчиства посредством леко натискане върху левия превключвател (разположен на кормилото), който командва предния дерейльор, така, че веригата да не трие в него.
7.При експлоатация на велосипеди с фиксирани скорости е възможно при превключване на командните лостове, намиращи се на кормилото, веригата да не може да се изкачи на по-голяма зъбчатка, при което се чува характерен шум.
В този случай се натиска още малко поста до превключване на предавката, след което се отпуска до връщането му във фиксирано положение.
При фиксираните скорости е възможно с течение на времето да се получи отпускане на жилата, преместващи дерейльорите, така, че веригата да не се позиционира върху определеното зъбно колело.
Степента на опъване на жилата се регулира посредством развиване и завиване на кухия винт в началото на жилата при излизането им от превключвателите на скоростите, които се намират на кормилото.
Жилото командващо задният дерейльор може да се опъва и чрез развиване на кухия винт в края на жилото-при влизането му в задния дерейльор.
ЗАБЕЛЕЖКА: Настройката на степента на опъване на тези жила е извършена от производителя и регулировъчните винтове не трябва да се въртят без нужда!
ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА ВЕЛОСИПЕДИ С ЦЕНТРАЛЕН (ЗАДЕН) АМОРТИСьОР
1.Степента на натягане на пружината на централния (задния) амортисьор се извършва посредством завиване на назъбената гайка.
2.Натягането на пружината се избира според теглото на водача и пресечеността на терена.
З.Веднъж годишно се препоръчва гресиране посредством такламит на оста около която лагерува чупещата се задна вилка.
"ЛИДЕР" Ви желае приятно пътуване!