Влизаме в магазина/online магазина, харесваме си велосипед поради някакви критерии и стигаме до моментът на истината, в който възниква въпросът „Дискови спирачки или V-Brake/ V-образни?“. Силно се надяваме консултантите в магазините да могат адекватно да отговорят на всеки индивидуално според стила на каране и нуждите кой би бил най-добрият вариант за него, но може да се наложи да слушате доста дълго време. Поради тази причина ще направим един анализ, който да Ви подготви и запознае с предимставата и недостатъците на двата вида.
Фадинг/ фейдинг или „спирачен феномен“ е терминът, който се ползва при намаляване на ефективността на спирачната система, вследствие на триенето на двете повърхности. Основната разлика между двата вида спирачки е главно в това какво количество спирачна мощност се губи, какво се печели от това и кой е най-добрият вариант за нас.
• V-Brake/V-oбразни спирачки
Предимства: по-евтини от дисковите (включително и консумативите към тях-колодките), по-леки, по-лесни за поддръжка, не прегряват
Недостатъци: намаляване на спирачните сили при мокро и кално време, повишено износване на колодките, силен звук при продължително спускане и мокро време
За кои хора биха били подходящи?
V-brake спирачките са изключително подходящи за хора, каращи главно по асфалт, без особено големи денивелации, където има продължителни спускания, както и за начинаещи колоездачи.
Както при всички продукти, така и тук спирачките си имат клас-доста Cross Country колоездачи избират V-Brake спирачките именно поради ниското им тегло и сравнително добрите спирачки качества, които имат.
• Дискови спирачки
Предимства: високи спирачни сили, по-дълъг живот.
Недостатъци: по-скъпи, по-големи разходи за обслужване (мин.масло/спирачна течност, надкладки) по-тежки, по-трудна поддръжка.
Хубаво е да се знае, че дисковите спирачки биват два вида-механични и хидравлични. При механичните спирането се получава чрез триене на накладките в ротора на колелото, като усилието от лостчето се предава посредством жило. При хидравличните процесът е същият, но в спирачните маркучи има течност (масло или спирачна течност), която осъществява спирането.
Няма разлика в усилието, необходимо за спиране, а има разлика в усещането. Ходът на лостчето от начално положение на спиране до пълно блокиране на буталото при хидравличните спирачки е по-голям като това ти помага да осъществиш едно по-прецизно спиране.
Дисковите спирачки са предпочитани основно при планинското колоездене, където имаш чести и агресивни спускания, доста влажни и мокри терени, където искаш сигурност и мигновенна реакция при натискане на спирачките.
В заключение: помислете ще Ви се налага ли да спирате агресивно и колко често? При какви условия? Искате ли да спестите възможно най-много тегло? Какъв е Вашият бюджет?
Отговорите на тези въпроси ще Ви дадат най-добре отговор на това-какви биха били Вашите спирачки.
Винаги гледайте какъв клас са спирачките, които Ви предлагат. Пазарът се е препълнил с всевъзможни варианти и в много случаи масовите велосипеди предлагани по големите вериги с уж „дискови спирачки“ могат да Ви изиграят много лоша шега.
1 Коментар(и)
Zdr-te\r\nZakupih si el.velosiped 1000w. Karam go vseki den ve4e 3 meseca. Na vseki dve sedmici hodq da mu nastroivat diskovite spira4ki,no tova struva pari. Bihte li mi kazali,kak moga sam da si gi nastroivam. 6te sym vi blagodaren,ako mi izpratite ukazaniq za nastroikata im.
Изпратете коментар